Literatura dla mówcy - Akademia ARBIZ | Szkolenia z wystąpień publicznych, trenerskie

Szkolenia: stacjonarne, online, indywidualne
Szkolenia: stacjonarne, online, indywidualne
Przejdź do treści
BLOG > Newsy czytaj
Literatura mówcy
Polecam Ci książki, które po przeczytaniu uważam za ciekawe i je polecam.

Lista książek dla mówcy, prelegenta, prezentera.

Książki te poruszają tematykę:
  • wystąpień publicznych,
  • przemawiania,
  • prezentacji,
  • prezentacji biznesowych,
  • tremy przed przemawianiem
  • emisji głosu,
  • komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

Polszczyzna na co dzień

  • ABC dobrego mówcy
  • językowy savoir-vivre
  • redagowanie tekstów
  • komunikacja internetowa
  • wzory tekstów użytkowych

Wydawnictwo Naukowe PWN
to poradnik dla osób, które chcą wiedzieć nie tylko, jak mówić i pisać poprawnie, ale jak w ogóle mówić czy pisać w określonych sytuacjach, aby osiągnąć cel wypowiedzi, np. skutecznie kogoś przekonać do czegoś.

Książkę polecamy wszystkim, którzy występują publicznie w jakiejkolwiek formie - np. prowadząc zebranie, przedstawiając prezentację, przygotowując pracę magisterską, ogłoszenie do prasy, zaproszenie na ślub lub wizytówkę - muszą dbać o kształt językowy swoich wypowiedzi. Szczególnie przydatna będzie dziennikarzom i politykom, redaktorom i korektorom, webmasterom i copywriterom, a także nauczycielom, maturzystom i studentom.

W kolejnych rozdziałach omówione zostały różne aspekty komunikacji językowej i konstruowania wypowiedzi, w tym także dłuższych tekstów. Wiele uwagi poświęcono komunikacji internetowej. Książka zawiera obszerny wzornik tekstów użytkowych z gotowymi przykładami do wykorzystania.
Wystapienia publiczne.
Trening dla menedżerów. polityków i ekspertów PR

Autor: Bert Decker

Czy jesteś wiarygodny?
Czy odczuwasz dyskomfort – a nawet strach – kiedy masz wystąpić przed grupą ludzi? Czy masz problemy ze sprawnym przekazywaniem komunikatów? Czy ludzie słuchają, kiedy do nich mówisz, czy raczej nie są w stanie skupić się na twoich słowach?

Efektywna komunikacja odgrywa bardzo ważną rolę w biznesie i w życiu codziennym. Najlepsi komunikatorzy docierają nie tylko do naszych umysłów, ale także do naszych serc. Zdobywają nasze zaufanie. Realizując program Berta Deckera, opisany w książce, możesz się nauczyć wywierać wrażenie na słuchaczach i wpływać na nich.

Bert Decker przekłada swoje ogromne doświadczenie na nowatorskie podejście do wystąpień publicznych, podając przykłady ćwiczeń, które każdy może wykonywać we własnym zakresie. Z tej książki  możesz się nauczyć szybkiego tworzenia konkretnych, zorientowanych na słuchacza komunikatów. Poświęć kilka wieczorów na lekturę, a dowiesz się, jak zdobywać zaufanie ludzi, będące podstawą skutecznej komunikacji w każdych okolicznościach.

Dowiesz się:
  • jak pokonać tremę;
  • jak sprawić, by twój głos brzmiał dynamicznie;
  • dlaczego kontakt wzrokowy pomaga w zdobywaniu zaufania;
  • kiedy i jak podkreślić treść przekazu za pomocą humoru;
  • jak skutecznie wyeliminować wtrącenia typu „hmm” i „eee”;
  • jak szybko uporządkować myśli i przekształcić je w spójny komunikat;
  • jak przejść od przekazywania informacji do wywierania wpływu;
  • jak wywierać wpływ, pozostając sobą – niezależnie od tego, czy przemawiasz do jednej, czy do stu osób;
  • jak w ośmiu krokach przekształcić swoje nawyki komunikacyjne.
Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych

Autor: Blein Bernard

Jeśli musisz poprowadzić zebranie w pracy, wygłosić mowę przed szeroką publicznością, zabrać głos podczas konferencji, chcesz zabłysnąć przed komisją egzaminacyjną lub w trakcie spotkania o pracę albo po prostu powitać gości przybyłych na uroczystość rodzinną, powinieneś zapoznać się ze złotymi regułami wystąpień publicznych. W poradniku tym przedstawiono podstawowe zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Dowiesz się z niego, jak celnie dobierać słowa, jak rozpocząć przemówienie, by przykuć uwagę słuchaczy i jak je zakończyć, by pozostawić po sobie dobre wrażenie. Nauczysz się właściwie wykorzystywać narzędzia pomocne podczas prezentacji, wykładu bądź konferencji. Opanujesz także pozawerbalny sposób wpływania na publiczność ? wypracujesz odpowiednią postawę i gestykulację. W książce opisano również skuteczne sposoby zwalczania tremy. Na konkretnych przykładach wystąpień publicznych, ilustrujących zarówno pozytywne zachowania, jak i błędy, pokazano, jak przemawiać, by odnieść sukces. Głos więźnie Ci w gardle? Czujesz pustkę w głowie? Jeśli każde wystąpienie publiczne sprawia, że zżera Cię trema, ta książka jest właśnie dla Ciebie!
Sztuka prezentacji
w nauce, biznesie, polityce

Autor: Wiktor Niedzicki

Książka, poradnik jak przemawiać w różnych sytuacjach napisana ręka praktyka.
Lektura, którą przeczytałem w jeden dzień, jednym tchem.
Andrzej Różański


Moje  życie  jest  pasją.  Pasją  poznania  i  pasją  pokazywania  świata.  W  telewizji,  w radiu,  na wykładach  i  spotkaniach  z  młodzieżą.  Dla  ciekawego  doświadczenia  lub  nowego  urządzenia mogę jechać z kamerą na koniec świata. Od 35 lat prezentuję najciekawsze osiągnięcia naukowców i inżynierów. W radiu, telewizji i w prasie. Chcę pokazać, że nauka jest piękna. Barwna, atrakcyjna i porywająca. Polscy naukowcy, inżynierowie i przedsiębiorcy są znakomici i ambitni. Muszą się jednak dobrze prezentować. Staram się w tym pomóc.
Wiktor Niedzicki


Sztuka prezentacji to książka, którą czyta się jednym tchem, a potem wielokrotnie wraca do wybranych tematów, znajdując w nich ciągle coś nowego, odkrywając dla siebie nowe wskazówki i prawdy. (…) Zastosowanie podanych w książce wskazówek z pewnością niejednemu przyniesie wiele satysfakcji osobistej, która przełoży się na satysfakcję zawodową i być może finansową.
prof.. Hanna Gulińska


Książkę należy przeczytać po raz pierwszy w całości, a potem traktować ją jako podręcznik.  Nie ma żadnej wątpliwości, że skorzystanie z rad Autora znacznie zmniejszy prawdopodobieństwo kompromitacji każdego, kto bardzo chce lub musi występować publicznie.
prof.. Andrzej Orłowski


Wiktor Niedzicki
– popularyzator nauki, dziennikarz,  prezenter  radiowy  i telewizyjny,  wykładowca  akademicki.  Laureat  wielu  nagród dziennikarskich.  Z wykształcenia  fizyk i muzyk.  Autor  setek  programów  telewizyjnych. Program  Laboratorium  (ponad  500 wydań) o osiągnięciach  polskich  naukowców  przez 25 lat był emitowany przez TVP1. Życiowym  celem  Wiktora  Niedzickiego  jest promocja polskiej nauki. Jego pasją są podróże i związki między nauką, techniką i wielkimi wydarzeniami historii.
"Sztuka przemawiania"

Autor: Christopher Turk

Niemal każdy z nas przynajmniej raz w życiu musi wystąpić przed publicznością. Każdy z nas też swoim
przemówieniem inny cel chce osiągnąć.

Niektórzy - dyrektorzy, inżynierowie, naukowcy czy nauczyciele - zawsze mają za zadanie zwięźle, rzeczowo przedstawić te czy inne informacje lub tezy. Zarabiający na życie "mówieniem" politycy czy adwokaci zaś muszą do własnych racji przekonać co najmniej większość słuchaczy. Inny efekt z kolei zamierza wywołać występujący na weselnym przyjęciu najlepszy przyjaciel pana młodego.Mimo że cele tak odmienne, stres zawsze ten sam. Można się jednak do takich przemówień nie tylko przemóc, przyzwyczaić, ale odpowiednio się przygotowując, uczynić je małymi, pochłaniającymi uwagę słuchaczy arcydziełami.

"Sztuka przemawiania"
zawiera bowiem dużo ściśle naukowych informacji na temat psychologii widowni, przygotowania tekstów, metod prezentacji, posługiwania się głosem, a także na temat języka ciała i sposobów przekonywania. Pozwolą one nawet najbardziej niewtajemniczonym w arkana retoryki na zaprezentowanie się w jak najlepszym świetle.

Autor kładzie nacisk na praktyczne metody rozwiązywania problemów związanych z tą dziedziną życia publicznego, popierając je licznymi przykładami i prostymi wyjaśnieniami, dlaczego są tak skuteczne.

Bez wątpienia książka ta powinna się znaleźć w biblioteczce studenta, menedżera, naukowca i każdego, kto chce swoje publiczne wystąpienia uczynić ciekawymi, nietuzinkowymi, porywającymi, a przez to konstruktywnymi.
Mów i zwyciężaj
Jak perswazyjnie prezentować w każdej sytuacji

W ciągu wielu lat swej kariery Brian Tracy wygłosił ponad 4000 prezentacji i przemawiał osobiście do ponad 5 000 000 osób w 46 krajach. Jego umiejętności wygłoszenia porywającego przemówienia i skutecznego zakomunikowania własnych koncepcji pomogły mu odmienić kształt życia osobistego i kariery zawodowej. Dzięki nim stał się osobą, którą inni stawiają sobie za wzór, podejmując decyzję o przejęciu kontroli nad własnym życiem. W książce Mów i zwyciężaj Brian Tracy pokazuje, jak po mistrzowsku opanować sztukę skutecznego przemawiania – i jak wykorzystać ją, by osiągnąć nawet pozornie najbardziej nierealne cele!

Umiejętność dobrego przemawiania to:
•    zdobycie szacunku w innych i nowych kontaktach
•    zwrócenie na siebie pozytywnej uwagi wpływowych osób które mogą otworzyć ważne drzwi na drodze rozwoju życia osobistego i zawodowego
•    pewne prezentowanie siebie co może przyspieszyć wspinaczkę po szczeblach kariery dzięki
•    wywieranie wrażenia osoby bardziej uzdolnionej i inteligentnej w porównaniu z osobami, które tego nie potrafią.
W poradniku Mów i zwyciężaj odsłania sprawdzone tajniki zawodu, które warto wykorzystać, by prezentować z mocą i mówić przekonująco, czy to na spotkaniu nieformalnym, czy to w obliczu dużej grupy ludzi. Dowiesz się i nauczysz jak:
•    stać się pewnym siebie, pozytywnie nastawionym i rozluźnionym w obliczu dowolnej liczby słuchaczy,
•    od pierwszej chwili przykuć uwagę publiczności,
•    wykorzystać mowę ciała, pomoce i techniki głosowe, by utrzymać zaangażowanie słuchających,
•    przechodzić płynnie od jednego punktu do następnego,
•    zręcznie wykorzystać humor, anegdoty, opowieści, cytaty i pytania,
•    radzić sobie ze sceptycyzmem publiczności,
•    kończyć z mocą, autorytatywnie.

Treść książki wykracza poza podstawowe informacje na temat wystąpień publicznych. Zdradza ona tajniki wywierania maksymalnie skutecznego wpływu własnymi słowami i prezentacjami, które pozwolą ci nie tylko skutecznie się komunikować, ale także w mistrzowski sposób zmieniać zdanie innych osób na tematy o krytycznym znaczeniu dla twojego sukcesu.

Ta niezwykła książka – pękająca w szwach od sprawdzonych strategii, a nawet zawierająca specjalny, dodatkowy rozdział o wygłaszaniu przekonujących prezentacji handlowych – pomoże ci przyspieszyć karierę zawodową, zyskać szacunek innych i osiągnąć najważniejsze cele.

Wielu błędne zakłada, że ludzie dzielą się na dwa rodzaje: tych, którzy urodzili się pewni siebie, z umiejętnością zręcznego przemawiania do tłumu bez jednej kropli potu na czole, oraz na tych, którzy może i mają wspaniałe pomysły, ale łatwo wpadają w popłoch i z trudnością wyrażają własne myśli, stojąc w obliczu publiczności. Ale jest dobra wiadomość – sztukę przemawiania można systematycznie przyswajać, a jeśli kieruje tobą silne pragnienie, dyscyplina i determinacja, nie mówiąc już o nauczycielu w postaci jednego z najwspanialszych mówców, ty także możesz stać się utalentowanym prelegentem.
Magia wystąpień publicznych.
Techniki, narzędzia i sztuczki NLP

Jak to się robi z NLP?
  • Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy i utrzymać ją?
  • Jak dotrzeć do podświadomości odbiorców?
  • Jak zachować spokój, równowagę i skupienie?
  • Jak inscenizować i reżyserować prezentację?
Jeśli pragniesz stać się znakomitym prelegentem, kup tę książkę. Przeczytaj ją. Zrób wszystkie ćwiczenia. Warta jest swojej ceny. Znajdziesz w niej tyle pomysłów na poprawę swoich prezentacji, że wystarczy Ci do końca kariery zawodowej.
Peter Young, autor książki Zrozumieć NLP. Reguły i praktyka
Kompendium technik NLP w prezentacjach i szkoleniach
  • Nawiązywanie efektywnego kontaktu ze słuchaczami.
  • Posługiwanie się sugestywnym przekazem werbalnym.
  • Operowanie gestem w celu przyciągnięcia uwagi odbiorców.
  • Wprowadzanie słuchaczy w odpowiedni stan emocjonalny.
  • Planowanie prezentacji z uwzględnieniem indywidualnych stylów uczenia się.

NLP nie przestaje zadziwiać. Jest prawdziwym rogiem obfitości, z którego wciąż wysypują się nowe możliwości, umiejętności i fascynujące techniki. Zastosowanie programowania neurolingwistycznego w wystąpieniach publicznych i prezentacjach zapewnia magiczne wprost rezultaty.

Ta książka w jasny i czytelny sposób prezentuje liczne techniki wykorzystywane przez najlepszych światowych szkoleniowców, handlowców oraz ludzi show-biznesu. Naszpikowana jest celnymi uwagami i okraszona wymownymi fotografiami. Zawiera wskazówki oraz ćwiczenia kształcące umiejętności, które pozwolą Ci odnaleźć i uwolnić drzemiącą w Tobie energię ? osobistą siłę, dzięki której Twoje prezentacje zadziałają jak magia.
Książka dedykowana jest osobom występującym publicznie oraz trenerom.
Jak występować publicznie
Klucze do sukcesu i pułapki, których należy unikać
Autor: Jean-Denis Menard

Wszyscy prędzej czy później stajemy wobec konieczności zabrania głosu przed grupą - czy to na forum zawodowym, uniwersyteckim, organizacyjnym, a nawet prywatnym. Wymagania stawiane tej umiejętności są coraz wyższe, a nadmierna pewność siebie lub nieśmiałość bynajmniej nie ułatwiają skutecznego wywiązania się z zadania. Niniejszy praktyczny poradnik to prawdziwy trening, który stawia sobie za cel podniesienie naszych kompetencji w tej niezbędnej sztuce. Autor bazuje na pytaniach często zadawanych na szkoleniach, pogrupowanych według trzech głównych zagadnień: przygotowanie do wystąpienia, jego treść oraz kontakt z publicznością. Czytelnik dowiaduje się, jak przygotować materiały, sporządzać notatki, zarządzać tremą, a także jak pracować nad poprawnością językową, dostosowywać się do publiczności, mówić przekonująco czy improwizować.

Autor uczy nawiązywania relacji ze słuchaczami, ripostowania, radzenia sobie z trudną publicznością, kanalizowania \"szmerów\" z sali? Tematy przedstawione w formie krótkich notek zostały wzbogacone o porady, ćwiczenia i streszczenia, co ułatwia czytelnikowi poruszanie się po książce i szybkie dotarcie do zasadniczych kwestii. Jean-Denis Menard jest konsultantem, niezależnym trenerem komunikacji i zarządzania. Opublikował poradnik Savoir gérer son temps (Sztuka zarządzania czasem).
Sztuka wystąpień publicznych
Artur Beling

Właściwie wszystkim nam zdarzyło się występować publicznie. Co wtedy czuliśmy? Suchość w gardle, drżenie głosu, pustka w głowie… To naturalne reakcje – pisze w swojej książce Artur Beling. Łatwo sobie z nimi poradzić. Dużo trudniej jest pokazać się od jak najlepszej strony, skonstruować dobrą prezentację, przemówienie czy referat, wyglądać naturalnie i profesjonalnie i – co najważniejsze – wiedzieć, jak skutecznie wpływać na ludzi.

Sztuka wystąpień publicznych, książka napisana z pasją i humorem, podpowiada, jak tego dokonać i wyrobić sobie markę znakomitego mówcy, umiejącego porwać publiczność zarówno w klasie szkolnej, jak i w czasie wystąpienia w telewizji czy z mównicy przed tysiącami słuchaczy.
Steve Jobs: Sztuka prezentacji,
Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością


Nikt nie potrafi oczarować publiczności tak jak Steve Jobs.
Ta książka zdradzi wam, jak być tak samo skutecznym jak on.

Prezentacje to podstawa. Od nich często zależy sukces lub porażka firmy.
Nie ma lepszego mówcy niż Steve Jobs. Tylko on potrafi skutecznie zamienić potencjalnych nabywców w klientów, a klientów - w wyznawców. Tylko ta książka zdradzi wam, jak Steve Jobs to robi.

Ta książka jako pierwsza odkrywa sekrety leżące u podstaw technik, jakich Jobs używa, by porwać swoją widownię. Co jednak ważniejsze, uczy nas, jak zastosować te techniki do własnych prezentacji. Dzięki tej książce sami będziemy mogli oczarować każdą, nawet najbardziej wymagającą, publiczność.

Carmine Gallo uczy nas jak trzymać słuchaczy w napięciu i skutecznie sprzedawać swoje pomysły. Pokazuje, jak tworzyć twitterowe hasła, które wszyscy będą chcieli powtarzać. Podpowiada, jakie błędy popełniamy przy tworzeniu slajdów w PowerPoincie i jak ich uniknąć. Dowiemy się, ile powinna trwać prezentacja doskonała i w co się powinniśmy na nią ubrać. Gallo zdradza nawet, jak za pomocą szklanki z wodą przestać wtrącać do swoich wypowiedzi irytujące "yyyy", "hmmm" i "prawda?".

Od projektowania slajdów poprzez mowę ciała, techniki modulacji głosu i korzystanie z rekwizytów do nauki improwizacji - wszystko to składa się na wiedzę, która sprawi, że po waszej prezentacji publiczności z wrażenia opadnie szczęka.

Steve Jobs: Sztuka prezentacji to książka, która stała się międzynarodowym bestsellerem i zyskała sobie status pozycji kultowej.

Niezależnie od tego, czy jesteś dyrektorem firmy, wprowadzającej na rynek nowy produkt, czy nauczycielem, starającym się zainteresować uczniów, ta książka zrobi z ciebie mistrza prezentacji.
Mistrzowska retoryka.
Sekrety przekonujących wystąpień

Zostań gwiazdą prezentacji
Autor: Wolfgang Mentzel

"Naucz się występować publicznie i przyciągać uwagę słuchaczy.
Poznaj sekretymistrzów retoryki, które sprawią, że twoje wystąpienia nigdy nie będą nudne i na długo zapadną w pamięć uczestników spotkań biznesowych i konferencji.
Wewnątrz praktyczne rady, wskazówki oraz dziesiątki przykładów:
  • Jak przygotować strukturę i plan wystąpienia
  • Jak wizualizować kluczowe wypowiedzi
  • Jak wykorzystać techniki mówienia przykuwając uwagę słuchaczy
  • Jak świadomie stosować mowę ciała unikając kłopotliwych wpadek
  • Jak radzić sobie z tremą
  • Jak radzić sobie w trudnych i niespodziewanych sytuacjach".
Skuteczny prezenter
Poznaj style, techniki i strategie prezentacji stosowane przez najlepszego nauczyciela amerykańskich mówców


Zdobądź swoją publiczność skutecznym stylem prezentacji
Coach prezentacji Jerry Weissman przez dwadzieścia lat uczył osoby na stanowiskach dyrektorskich i kierowniczych, jak z powodzeniem dokonywać zyskownych prezentacji podczas objazdowych pokazów pierwszej oferty publicznej. Jego klienci korzystają z jego usług szkoleniowych, aby uzyskać wyższe ceny akcji na giełdzie dla swoich firm oraz wyższą wartość IPO. Strategie Weissmana sprawdziły się w przypadku dziesiątek wielkich ryb biznesu, wśród których znajdują się założyciel i dyrektor generalny Yahoo! Tim Kogle, założyciel Intuit Scott Cook oraz założyciel i dyrektor generalny Netflix – Reed Hastings.

Teraz Skuteczny prezenter daje ci te same efektywne techniki, styl i strategię, których zespoły kierownicze ponad tysiąca firm użyły do podniesienia finansowania, sprzedaży produktów, propozycji partnerstwa czy zyskania akceptacji dla projektów. Pełna studiów przypadków sławnych potężnych prezenterów – od Martina Luthera Kinga Jr., przez Johna F. Kennedy’ego, Ronalda Reagana po Baracka Obamę – książka ta pokazuje, jak wygłaszać zwycięskie mowy czy prezentacje, które zaangażują twoją publiczność od początku do końca.

Dzięki tej książce dowiesz się, jak:
• zastosować siedmiokrokowy plan sformułowania treści twojej prezentacji w fascynującą historię,
• pokonać strach przed publicznym przemawianiem i prezentować z przekonaniem i pewnością siebie, naturalnie,
• mówić językiem ciała i wywoływać empatię ze strony publiczności,
• włączać do prezentacji projekt graficzny i animację.

Dla każdego, kto musi stanąć przed publicznością i dokonać prezentacji,
Skuteczny prezenter jest mistrzowskim źródłem pełnym udowodnionych technik, praktycznych narzędzi, wnikliwych ocen i ilustracyjnych, inspirujących przykładów.

O AUTORZE
JERRY WEISSMAN jest czołowym amerykańskim korporacyjnym coachem prezentacji, który ma na swoim koncie listę klientów obejmującą dyrektorów takich firm jak Yahoo!, Cisco Systems, Microsoft, Intel, Netflix i wiele innych. Jego poprzednie książki to m.in. W krzyżowym ogniu pytań oraz Sztuka skutecznej prezentacji, nazwana przez magazyn „Fortune” jedną z ośmiu książek, które „koniecznie trzeba przeczytać”.
Sztuka skutecznej prezentacji

Zaklinaj tekstem
  • Czarowanie słuchaczy od pierwszych słów prezentacji
  • Budowanie więzi z widownią
  • Ożywianie PowerPointa: animacje, wykresy, formatowanie tekstu i kody kolorów

Malkontenci krzykną "Tak!". Niewtajemniczeni zrozumieją. Milczący staną się wylewni. I nigdy nie zapomną Twojej prezentacji. A Ty doświadczysz triumfu. Wystarczy, że raz w życiu porwiesz tłum, a zawsze już będziesz o tym pamiętał. Staniesz się naznaczony -- po Twoim pierwszym razie będą Cię kłuły w oczy nawet drobne niedoskonałości przekazu. I nigdy więcej nie pozwolisz sobie na nudną prezentację.

Każdego dnia ludzie na całym świecie uczestniczą w trzydziestu milionach prezentacji w PowerPoincie. Ile z nich ciekawi, porusza emocje i zapisuje się w pamięci widzów? Niewiele. Cóż, to bardzo ułatwia Ci zadanie. Większość osób prezentujących swoje materiały po prostu przekazuje informacje. Ty dodatkowo masz zapanować nad słuchaczami. Bądź wiarygodny i przekonujący.

Postrzegaj siebie oczami widzów i obłaskawiaj ich.
Jak to zrobisz? Pozwól, że wyłoży Ci to rzecznik prasowy Doliny Krzemowej. Jerry Weissman to człowiek, który zamienia akcje w złoto. Jest autorem ponad czterystu prezentacji, dzięki którym firmy -- takie jak Cisco, Yahoo! czy Compaq -- z wielkim powodzeniem sprzedają inwestorom swoje akcje. Poza tym Weissman szlifuje osobiste umiejętności komunikacyjne dyrektorów Microsoftu, Intela i innych korporacji, które znasz.

Z tej książki nauczysz się:
  • zagajać i opowiadać wciągające anegdoty,
  • wyłapywać myśli widzów,
  • organizować treść prezentacji na szesnaście przejrzystych sposobów,
  • nie popełniać grzechów głównych autorów wystąpień biznesowych,
  • zadawać pytania retoryczne i wplatać w wystąpienie cytaty lub metafory,
  • radzić sobie z trudnym audytorium.
Wiadro pełne galaretki.
Odkryj sekrety doskonałej komunikacji w biznesie

Autor: Andy Bounds

Powiedz NIE "galaretce" i zacznij przekazywać tylko istotne treści
  • Zupełnie nowe i zaskakujące spojrzenie na komunikację
  • Denerwująco proste rady - coś, na co mogłeś wpaść sam, ale tego nie zrobiłeś
  • Wskazówki, które znajdą zastosowanie w każdym, nawet niestandardowym biznesie
  • Praktyczne ćwiczenia, minimalizujące obecność suchej teorii
To, czego o komunikacji nie wie Andy, nie jest warte wiedzy! Andy jest prawdziwym geniuszem, a jego rady są niezastąpione
Helen Mills, Global PR Director, AstraZeneca
Rozmowa, która się klei, wiąże ze sobą ludzi, interesy i duże pieniądze
Jak efektywna jest komunikacja, z którą masz do czynienia każdego dnia? Czy kiedykolwiek:
  • starałeś się ukryć ziewanie podczas czyjejś prezentacji;
  • przemknął Ci koło nosa interes, który miał być Twój;
  • brałeś udział w bezsensownej rozmowie, która do niczego nie była Ci potrzebna?
Bez wątpienia działo się tak wielokrotnie. Zbyt duża ilość danych i zbaczanie z tematu to problemy dotyczące niemal każdego rodzaju komunikacji w biznesie. Często porozumiewamy się w sposób, który można porównać do napełniania wiadra galaretką, a następnie obrzucania nią rozmówców - z nadzieją, że jakaś jej część pozostanie na ich ubraniach. To metoda nieefektywna, irytująca i przede wszystkim bardzo niechlujna.
Każdego dnia coś sprzedajesz. Albo wizerunek, albo pomysły, albo produkty i usługi. Wiesz, że jesteś dobry w swoim fachu, ale czy osiągasz rezultaty, na które zasługujesz? Nie przestajesz się zastanawiać, jak zacząć przekazywać więcej ważnych informacji i ograniczyć ilość mdłej "galaretki"? Najskuteczniejsze są proste metody. Wyobraź sobie, jak bardzo zwiększyłaby się Twoja efektywność, gdybyś mówił tylko o sprawach istotnych. Stałbyś się lepszym rozmówcą, prezenterem, liderem. Błyszczałbyś podczas dyskusji i spotkań, a nawet negocjacji w sprawie podwyżki. Zalety mnożyłyby się same. Wraz z przeczytaniem ostatniej strony tej książki przejdziesz na wyższy poziom gry. Już nigdy więcej nie obrzucisz nikogo "galaretką"?
Andy Bounds nauczył mnie więcej o efektywnym prowadzeniu prezentacji niż trenerka, która wcześniej szkoliła dwóch amerykańskich prezydentów.
Drayton Bird, prezes Drayton Bird Partnership, jeden z najlepszych specjalistów w zakresie marketingu bezpośredniego
Dlaczego metody Andy'ego Boundsa zostały uznane za tak wyjątkowe?
Andy Bounds jest ekspertem w przekazywaniu innym sposobów efektywnej komunikacji. Ta szczególna zdolność wynika między innymi z tego, iż jego matka jest niewidoma. Mimo że ma ona wysoki współczynnik inteligencji, Andy musiał zawsze przedstawiać jej szerszy kontekst sytuacji. Podobny mechanizm działa także w biznesie. Czasem rozmawiasz z bardzo bystrymi ludźmi, którzy nie potrafią spojrzeć na rzeczywistość z Twojej perspektywy.
Andy potrafi doskonale patrzeć na świat z perspektywy innych osób, a także z powodzeniem tłumaczyć im rzeczywistość.
Tą unikalną wiedzą dzieli się on z przedstawicielami firm i uczestnikami konferencji na całym świecie. Dzięki niemu szefowie tysięcy przedsiębiorstw nauczyli się mówić w sposób, który sprawia, że ich klienci czują się swobodnie, wiedzą, że uzyskają potrzebną pomoc i ? co najważniejsze ? decydują się na zawieranie transakcji oraz długoterminową współpracę.
Przemów do nich!
Teoria i praktyka wystapień publicznych

Nauka mówienia dla dorosłych
Pokonanie stresu, zrozumienie emocji, przepędzenie nudy
Główne zasady wystąpień publicznych
Wpływ na odbiorców Twoich słów

Denerwujesz się przed prezentacją dla wymagającego klienta? Przygotowujesz wypowiedź na obronę pracy magisterskiej? Jesteś moderatorem dyskusji z kolegami w pracy i obawiasz się nadmiernego rozprężenia? A może planujesz wygłosić mowę podczas zaprzysiężenia na prezydenta? Bez względu na to, czy Twój głos będzie niósł się po sali konferencyjnej, czy zabrzmi w amerykańskim Kongresie, musisz zdobyć uwagę audytorium. Zyskać jego szacunek. Podbić serca. Skłonić do myślenia. Wciągnąć w rozmowę. I to wszystko w ciągu dziesięciu, piętnastu minut. Minut, które dla amatora ciągną się niemiłosiernie, ale dla wprawnego oratora są chwilą, gdy rozwija skrzydła i pokazuje swoją klasę.

Nikt nie rodzi się mówcą. Można mieć jedynie większe lub mniejsze predyspozycje do przemawiania. Na szczęście wszystko jest kwestią treningu. Sztukę krasomówstwa jesteś w stanie doprowadzić do perfekcji ćwiczeniami. Przeanalizuj swoje osobiste możliwości w zakresie wystąpień publicznych. Poznaj podstawowe zasady prowadzenia prezentacji. Dowiedz się, co możesz zrobić, by stać się lepszym, bardziej skutecznym prelegentem.

Dobrego mówcę poznaje się po tym, jak zaczyna i kończy
Poznaj swoich słuchaczy i dostosuj do nich tekst wypowiedzi.
Sam pisz swoje przemówienia i przygotowuj się do prezentacji.
Zadbaj o to, by prezentacja odpowiadała Twojej osobowości, temperamentowi, doświadczeniu i wiedzy.
Trzymaj się konkretnych punktów wystąpienia.
Przyciągaj uwagę i wybudzaj zainteresowanie.
Pamiętaj, by skończyć w odpowiednim momencie.
Przemawianie
Jak zostać mówcą doskonałym

Autor: Barry Gibbons

„Jeśli chcesz nauczyć się mówić, możesz, i to błyskawicznie” – wokół tej obietnicy buduje Barry Gibbons poradnik „Przemawianie. Jak zostać mówcą doskonałym”. Po raz kolejny doświadczenie łączy się z wiedzą, a wszystko zostaje przekazane czytelnikom w przystępny sposób. Książka ukazała się w serii „52 wspaniałe pomysły”, ale tak naprawdę wspaniałych pomysłów jest w niej o wiele więcej – tym razem zapisywane na marginesach porady nie są bowiem streszczeniami rozdziałów – w poszczególnych partiach książki pojawia się mnóstwo cennych wskazówek i podpowiedzi. Od czasów starożytnych główne zasady retoryki pozostały niezmienione. Ale Barry Gibbons nie zawraca sobie głowy przytaczaniem spostrzeżeń choćby Arystotelesa. Pomija szczegóły związane z historią retoryki i osiągnięciami oratorów – nazbyt często w poradnikach o podobnym przesłaniu tego typu treści służą jedynie zapełnieniu miejsca w książce. Nie zatrzymuje się Gibbons zbyt długo nad kompozycją przemówienia – a przekazywane przez niego uwagi mają charakter pragmatyczny. W odróżnieniu od wielu podręczników oratorstwa, Gibbons w ogóle nie wplata w swój wywód teoretycznych rozważań. Dzięki temu książka będzie z pewnością pomocą dla tych, którzy mają zamiar występować publicznie. A występy publiczne to, jak przekonuje autor, bardzo intratne zajęcie, w dodatku dające wiele satysfakcji. Nie da się ukryć – w dzisiejszym świecie umiejętność przemawiania jest bardzo ceniona i dosyć rzadka. Prędzej czy później przyda się każdemu.
Dlatego warto poświęcić kilka chwil na zapoznanie się z treścią poradnika Gibbonsa. Głównym atutem Gibbonsa jest doświadczenie – od kilkunastu lat zajmuje się on zawodowo występowaniem przed różną publicznością (przy czym owa „różność” dotyczy zarówno liczebności jak i zainteresowań). Poznał wszystkie dostępne dziś środki przekazu, wykorzystywał rozmaite nowinki i zdobycze techniki i obserwował wiele występów kolegów po fachu. Z własnych pomyłek i niedopatrzeń wyciągał wnioski – dzięki temu teraz może udzielać rad czytelnikom, przestrzegając ich przed powtarzaniem jego błędów. Dzieli się z odbiorcami swoimi spostrzeżeniami, udziela rad, a przykłady z własnych wystąpień służą nie tylko uwiarygodnieniu sensowności wskazówek, ale i poznaniu tajników dobrego przemawiania. Gibbons pisze książkę tak, jakby przemawiał do publiczności. Umiejętnie wplata w tekst żarty, przykłady i porady, buduje napięcie, sprawia, że jego uwagi zapadają w pamięć. „Przemawianie” czyta się dzięki temu z przyjemnością, a zawarte w książce spostrzeżenia przyjmuje się błyskawicznie do wiadomości. Autor skoncentrował się głównie na technikach przemawiania – kolejne rozdziały dotyczą między innymi sprzętu nagłaśniającego, korzystania z promptera, obecności kamer, ale też – notatek, sposobów radzenia sobie z publicznością, czasu wystąpienia, retorycznych rozwiązań, metod pamięciowego opanowania tekstu i radzenia sobie z tremą.
Poradnik jest tak skonstruowany, że nadaje się zarówno dla profesjonalistów, którzy zamierzają wykorzystywać umiejętność przemawiania w celach zarobkowych, ale przyda się także amatorom, ludziom, którzy zostali poproszeni o publiczne zabranie głosu i chcieliby wypaść jak najlepiej. Potoczysty styl, praktyczność i niezliczona ilość cennych wskazówek – to zalety książki „Przemawianie”.
RETORYKA
Mowa zjednuje ludzi

Mów i zdobywaj sprzymierzeńców
  • Jak mówić dobrze i przekonująco: cenne rady dla mówców
  • Pełna sala: jak radzić sobie z tremą
  • Słowo w biznesie: skuteczna komunikacja dla menedżerów
  • Mowa czyni cuda: jak prowadzić negocjacje
Mowa towarzyszy nam przez całe życie. Często to od wypowiadanych słów zależy, jak postrzegają nas bliscy, przyjaciele, współpracownicy. Dobrze jest mówić to, o czym się myśli, jednak równie ważne jest, by zawczasu przemyśleć, co należy powiedzieć. Dar przekonywania to bezcenny sprzymierzeniec. Pomaga osiągnąć cele biznesowe, ułatwia zjednywanie ludzi, jest skutecznym orężem podczas słownych utarczek.
Książka "Retoryka. Mowa zjednuje ludzi. Wydanie IV" odkrywa ogromną siłę słów, pokazując, jak skutecznie porozumieć się z drugim człowiekiem. Jaroslav Kohut podkreśla znaczenie słów w codziennym życiu. Wprowadza w tajniki skutecznych negocjacji, radzi, jak napisać dobre przemówienie i jak opanować tremę przed publicznym wystąpieniem. Przedstawia też najczęstsze błędy oratorskie.
  • Konstruktywna krytyka: jak bez urazy wskazywać cudze błędy
  • Sztuka prezentacji: jak umiejętnie przedstawić firmę, produkt i... siebie
  • Najczęstsze błędy popełniane podczas wystąpień publicznych:
    - jak ich unikać
  • Mowa dla zmysłów: różnice między słowem pisanym, mówionym i słyszanym


"Retoryka. Mowa zjednuje ludzi. Wydanie IV" -- spis treści:
Przedmowa do wydania czwartego (5)
Rozdział 1. Renesans retoryki na progu XXI wieku, czyli kogo z nas ona dotyczy? (9)
Rozdział 2. Grecja i Rzym - kolebka retoryki, czyli narodziny reguł obowiązujących do dziś (23)
Rozdział 3. Retoryka w Czechach, czyli nie mamy się czego wstydzić! (47)
Rozdział 4. Mówione, pisane i widziane (59)
Rozdział 5. Technika mówienia, czyli kilka pożytecznych rad, jak mówić dobrze (99)
Rozdział 6. Retoryka a psychologia, czyli jak radzić sobie z tremą (129)
Rozdział 7. Retoryka dla menedżerów (147)
Rozdział 8. Jak prowadzić negocjacje handlowe (165)
Rozdział 9. Jak dbać o sprawność mówcy, czyli kilka praktycznych rad na koniec (191)
Dodatek A Fragmenty przemówień (209)
Dodatek B Mądre słowa na temat mowy (239)
Dodatek C Spróbujcie odgadnąć - odpowiedzi (243)
Dodatek D Literatura (249)
Jak stać się doskonałym mówcą i rozmówcą
Po szczeblach słowa

Autor: Dale Carnegie

Kilka słów o...

II wydanie "Jak stać się doskonałym mówcą i rozmówcą. Po szczeblach słowa" Dale Carnegie
Autor legendarnej książki Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, swą karierę wybitnego „nauczyciela życia” dwudziestego wieku rozpoczął od nauczania sztuki publicznego przemawiania.
Jego klasyczne opracowanie na ten temat ukazało się w 1926 roku, doczekawszy się wielu skróconych wersji. To nowe uaktualnione wydanie, zachowuje pełny wachlarz koncepcji i metod, jakie zawierała wersja oryginalna – łącznie z ćwiczeniami głosu, zamykającymi każdy rozdział, według pierwotnego zamysłu autora. Przeniesiony z wersji oryginalnej aneks, obejmuje pełną treść trzech klasycznych esejów z zakresu samorozwoju: Ziemia diamentów Russella H. Conwella, Wiadomość dla Garcii Elberta Hubbarda oraz Tak, jak człowiek myśli Jamesa Allena.
Niniejsza książka Dale’a Carniegie’go jest znakomitym przewodnikiem po wszystkich aspektach przemówień publicznych, od sposobu mówienia, oddychania, postawy przed audytorium, po budowę mowy, i sposób jej wygłoszenia. Autor kładzie także szczególny nacisk na psychologiczny aspekt wystąpień publicznych, na oddziaływanie na emocje słuchaczy.

Książka zawiera też bardzo dużo przykładów mów, które przeszły do historii (nie tylko amerykańskiej czy angielskiej) ale też wierszy, fragmentów dzieł literackich czy powiedzeń sławnych ludzi – a wszystko po, by jaśniej i atrakcyjniej przedstawić i udokumentować tezy autora. Jest to jakby książka w książce, tak wiele znakomitych nazwisk przywołał Carnegie. Czyta się ten poradnik jak dobrą powieść, gęsto inkrustowaną poczuciem humoru.
Czytając tę książkę dowiesz się m.in.:
- jakie są podstawowe elementy przygotowanie i wygłaszania mowy
- jak należy opracować potrzebne informację
- jak skupić uwagę słuchaczy
- jak wzbogacić mowę o przykłady, anegdoty, statystki i analogie
- jak przekonać słuchaczy do przyjęcia tego, co chcesz im powiedzieć
- jak wykorzystać język ciała do wzmocnienia przekazu
- kiedy i jak posługiwać się humorem
- jak pamiętać o tym, co chcesz powiedzieć, bez konieczności uczenia się na pamięć
- jak stworzyć swój własny styl i osobowość sceniczną
Mów jak TED
Carmine Gallo

Dziewięć technik stosowanych przez mówców na konferencjach.
Carmine Gallo przedstawia proste sposoby, dzięki którym każde wystąpienie publiczne może być udane i wywrzeć wrażenie nawet na najbardziej wymagających słuchaczach.
Autor radzi, jak zaintrygować publiczność nie tylko przekazywaną treścią, ale również sposobem prezentacji. Omawiane techniki wyjaśnia na przykładach wystąpień na konferencjach TED (Technology, Entertainment and Design), takich osobowości jak Al Gore, Bill Gates czy Stephen Hawking. Książka będzie niezwykle pomocna dla wszystkich, którzy występują publicznie, np. nauczycieli, wykładowców, biznesmenów.
TED Jak wygłosić mowę życia
Donovan Jeremey

Zostań współczesnym Demostenesem!

Treść, czyli głęboko zastanów się nad tym, co chcesz przekazać innym
Wystąpienie i jego oprawa, czyli postaraj się ułatwić ludziom dotarcie do sedna Twojej mowy
Droga na scenę... i dalej, czyli szlifuj swoje umiejętności i korzystaj z nich na co dzień

Umiejętność przemawiania do dużej grupy ludzi — bez względu na to, czy będą to uczniowie liceum, tłum na wiecu czy przedsiębiorcy na konferencji — jest trudną sztuką. Niełatwo opanować nerwy, kontrolować słowa, gesty, mimikę i zachowanie, tak by słuchacze mogli skupić się na tym, co chcesz im przekazać, a nie na Twoich negatywnych emocjach. Jednak każdy, kto poważnie myśli o przekonywaniu innych do swoich idei, a także o swojej karierze, powinien doskonalić tę sztukę i korzystać z niej najczęściej, jak się da. Jeśli chcesz szybko i trwale poprawić swoje umiejętności w tej dziedzinie, sięgnij po książkę Jeremeya Donovana, który pisze o przygotowaniach do wystąpienia na konferencji TED.

TED to organizacja non profit zajmująca się popularyzacją szczytnych idei. Przed zaproszonymi mówcami stawia wyzwanie wygłoszenia prelekcji życia. Donovan wielokrotnie występował na tej konferencji, a wcześniej latami się do tego przygotowywał, więc dogłębnie przepracował ten temat. W jego książce znajdziesz ponad sto cennych wskazówek dotyczących wszystkich ważnych aspektów wystąpienia, począwszy od otwarcia wskazującego korzyści z wysłuchania prelekcji, a skończywszy na ujęciu idei w formę inspirującej odpowiedzi na początkowe pytanie. Czytaj i ćwicz, by stawać się coraz lepszym mówcą!

Wybór idei wartej upowszechnienia
Opracowanie wystąpienia i opowiadanie historii
Otwarcie, przejścia między częściami i zakończenie wypowiedzi
Wywoływanie emocji, wzbogacanie języka i szczypta humoru
Doskonalenie przekazu werbalnego i kontrolowanie niewerbalnego
Poruszanie się po scenie i korzystanie z mównicy
Skuteczne użycie filmów i innych rekwizytów
Jak Cię widzą, tak Cię piszą
Przygotowanie bez lęku i skuteczna zapowiedź
Popularyzowanie filmu z wystąpieniem na TED
Przestań czytać i zacznij mówić

Oczaruj i zainspiruj swoich słuchaczy!
TED Talks Oficjalny poradnik TED
Anderson Chris

Bestseller "New York Timesa"
Książka dla każdego, kogo kiedykolwiek zainspirowało jakiekolwiek wystąpienie TED. Poradnik przygotowywania niezapomnianych i wyjątkowych wystąpień.
Od 2001 roku, kiedy to objął funkcję szefa TED-u, Chris Anderson pokazuje w jaki sposób starannie przygotowane wystąpienia, mogą stać się kluczem do serc publiczności – uwalniają emocje, szerzą wiedzę, a przede wszystkim są decydujące w rozpowszechnianiu idei. Dobrze przygotowane wystąpienie może nie tylko zelektryzować zgromadzoną na sali publiczność, może również wpłynąć na zmianę światopoglądu i oddziaływać niewypowiedzianie silniej niż jakikolwiek tekst.
Ta książka pokazuje, na czym polega sekret stworzenia wystąpienia o nieprawdopodobnej mocy, co więcej daje narzędzia, które pozwalają ten efekt uzyskać w najlepszy możliwy sposób. Nie ma jednej formuły dla wszystkich, a jedno wystąpienie nie powinno być kopią innego. Na szczęście są narzędzia wspierające każdego mówcę.
Jest to poradnik na miarę XXI wieku służący prawdziwie skutecznej komunikacji.

„Doskonałe! Po prostu najlepszy poradnik o wystąpieniach publicznych, jaki kiedykolwiek czytałem” – TIM HARFORD, Financial Times.
SEKRETY STORYTELLERÓW
Carmine Gallo autor książki  "Mów jak TED"
Carmine Gallo

Jak sprzedawca koszul w Venice Beach stał się odnoszącym sukcesy producentem telewizji? W jaki sposób początkujący przedsiębiorca, rozkręcający firmę w garażu, stworzył najbardziej ikoniczny produkt w historii biznesu? Jak syn biednego pastora pokonał paraliżujący strach przed wystąpieniami publicznymi i dwukrotnie oczarował wypełniony po brzegi stadion Jankesów? Jak COO Facebooka rozpoczęła ruch „Lean In”, który zainspirował miliony kobiet? Dzięki genialnej narracji! Carmine Gallo, mówca, autor bestsellerów i ekspert ds. komunikacji, ujawnia tajniki kreowania wielkich narracji, które inspirują, motywują, edukują i budują markę, uruchamiają ruchy społeczne i zmieniają życie.
Sztuka przemawiania i prezentacji
Autor: Cristina Stuart

Profesjonalny, rzeczowy i przystępny poradnik przemawiania, czy raczej publicznego występowania w rozmaitych okolicznościach i sytuacjach, od uniwersyteckiego wykładu, przez wystąpienia na posiedzeniach zarządu firmy, do wiecowania. Autorka żyje z nauczania umiejętności właściwego mówienia do publiczności, co zakłada pewien stopień wzajemnej więzi ze słuchaczami. Zna doskonale wszystkie zasadzki czyhające na niedoświadczonego mówcę. Daje wiele bezcennych rad, jak zdobyć i utrzymać uwagę audytorium, jak zaplanować i przygotować wystąpienie i jakich pomocy wizualnych do niego użyć, co zrobić, gdy wystąpi "pustka w głowie" - przypadłość częsta nawet u doświadczonych mówców. Uczy techniki trzymania nerwów na wodzy, a także proponuje ćwiczenia rozluźniające, które pomogą mówcy wyglądać na opanowanego i pewnego siebie.
KOMUNIKATORZY Wpływ Wrażenie Wizerunek
Andrzej Drzycimski z zespołem

"Ta książka jest o komunikowaniu społecznym, przekonywaniu i relacjach międzyludzkich.
Napisało ją 14 autorów [...] Każdy tekst jest osobistym spojrzeniem autora, gdyż każdy z piszących działa w innym obszarze komunikowania społecznego i posługuje się innymi narzędziami komunikacji [...] skierowana jest do Czytelników interesujących się fascynującym światem mass mediów na przełomie wieków"
Traf w sedno, Jak mówić, aby przekonać

SPRAWNA, PEWNA I SKUTECZNA KOMUNIKACJA

Czy zdarzyło ci się żałować: "dlaczego wtedy tego nie powiedziałem?", "dlaczego nie zareagowałem w taki sposób?". Czy zastanawiasz się, co by się stało, gdybyś w pewnych sytuacjach powiedział coś innego bądź w inny sposób? Być może sfinalizowałbyś transakcję, dostał awans lub kupił samochód?

W przełomowych chwilach naszego życia słowa liczą się często w równym stopniu jak czyny. Powiedzieć stosowną rzecz, adekwatnym tonem, w odpowiednim momencie - często to właśnie od tego zależy sukces. Takie chwile zdarzają się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Bill McGowan, wybitny ekspert ds. mediów, w książce Traf
w sedno wyjaśnia strategie przekazywania skutecznych komunikatów. Przedstawia w tym celu siedem zasad, a wśród nich:
Zasadę Scorcese:
Wykorzystaj element wizualny, by przykuć uwagę odbiorców. Zostań
reżyserem filmu, który będzie się rozgrywać w wyobraźni twojego słuchacza.
Zasada niesiedzenia na ogonie:
Unikaj werbalnych stłuczek i zawodowych katastrof, utrzymując bezpieczną odległość konwersacyjną od rozmówcy. W razie wątpliwości przestań mówić i zacznij słuchać.
Zasada sosu do makaronu:
Walcz z nudą, maksymalnie skracając swoje przesłanie. Zadbaj o to, aby przekaz był z jednej strony możliwie krótki, z drugiej zaś maksymalnie treściwy.

Dzięki książce Traf w sedno dowiesz się, jak unikać komunikacyjnych pułapek. Siedem zasad przekonywania to bardzo skuteczne rady, które łatwo sobie przyswoić, łatwo wdrożyć i łatwo biegle opanować. Dzięki nim zaczniesz się posługiwać właściwym językiem - zarówno na poziomie werbalnym, jak i niewerbalnym - to natomiast spowoduje, że będziesz bardziej pewny siebie, bardziej zdecydowany i
skuteczniejszy. Będziesz potrafił wzbudzić zainteresowanie odbiorcy i trafić do niego z przesłaniem, które na długo pozostanie w jego pamięci.
Wróć do spisu treści